.

.

poniedziałek, 30 września 2013

Jak będą wyglądały zajęcia? Czego się dowiemy? Jakie umiejętności zdobędziemy?


OPIS WARSZTATÓW


Warsztat 1 (1 października)

Tytuł: Po co nam edukacja kulturalna?
Cel: Uczestnicy dowiedzą się, czym jest ten projekt, dlaczego powstał 
i jakie konkretne umiejętności będą mogli tu nabyć. Poznają w zarysie ofertę edukacyjną oferowaną w instytucjach kulturalnych w Polsce oraz bardziej szczegółowo zapoznają się z czterema projektami z Polski i Europy. 

WARSZTAT 2 i 3

Tytuł: Czy każde dziecko ma talent?
Cel: Zdobycie wiedzy o etapach rozwoju dzieci z uwzględnieniem grup docelowych (przedszkole, wczesna podstawówka i gimnazjum), pracy z grupą i umiejętności pisania scenariusza zajęć dla dzieci.
Na tych dwóch spotkaniach, uczestnicy poznają pedagogów, którzy na co dzień pracują z dziećmi i młodzieżą. Będą mogli wysłuchać krótkich wykładów na temat pracy z dziećmi, a następnie zadać pytania i dyskutować. Zaproszeni pedagodzy opowiedzą o tym, jak dopasowywać warsztat do grupy wiekowej, jak zaciekawiać dzieci, jakimi sposobami utrzymać ich uwagę, jak motywować, jak rozbudzać wyobraźnię etc. Będą mówić o najczęściej spotykanych problemach i sposobach radzenia sobie z nimi. Dowiedzą się, jak zakończyć zajęcia z dziećmi, aby wszystkie strony czuły satysfakcję i przyjemność ze spotkania.

Warsztat 2. (8 PAŹDZIERNIKA)

Spotkanie z Dominikiem Kmitą, trenerem pracującym w Fundacji Komeńskiego. Z wykształcenia jest pedagogiem społecznym oraz nauczycielem przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W fundacji koordynuje projekty związane z uruchamianiem i funkcjonowaniem Grup Zabawowych, wprowadzaniem nowych programów wzbogacających warsztat pracy nauczyciela. Jako trener spotyka się z nauczycielami i rodzicami podczas prowadzonych przez siebie warsztatów.
Tematy: etapy rozwoju i umiejętności, motoryki, możliwości dziecka, od przedszkola do gimnazjum.

90 min + 30 min konsultacje

Warsztat 3. (15 PAŹDZIERNIKA)

Spotkanie z Aleksandrą Wielgus, pedagogiem specjalnym, z doświadczeniem w zakresie resocjalizacji. Zawodowo zajmuje się pracą z dziećmi, jest założycielką dwóch przedszkoli, współzałożycielką i wiceprezeską Fundacji Miasto Słów działającej na rzecz szerzenia czytelnictwa i kultury wśród dzieci z Domów Dziecka. Obecnie tworzy projekty dla dzieci bazujące na działaniach lokalnych, m.in. projekty architektoniczne „Dzieciaki Projektują” i „Nasza Warszawa”, patronowane przez SARP i Burmistrza Dzielnicy Mokotów. Od wielu lat współpracuje z domami dziecka i placówkami opiekuńczymi.

Tematy: jak rozmawiać z dzieckiem, jak integrować grupę, motywować dziecko, jak mówić by słuchało.

90 min + 30 min konsultacje


WARSZTAT 4, 5 i 6 

Tytuł: Jak mam to zrobić?
Cel: Praktyczne poznanie technik plastycznych: szablon, makieta, guerilla knitting, collage. 
Podczas tych trzech spotkań uczestnicy zdobędą umiejętność samodzielnego wykonania wyżej wymienionych technik plastycznych oraz dobierania materiału i narzędzi potrzebnych do ich realizacji. Dowiedzą się też o ofercie handlowej w zakresie materiałów plastycznych w Warszawie oraz zobaczą, jak korzystać z internetu, aby umieć wyszukać potrzebne informacje.

Warsztat 4. (22 PAŹDZIERNIKA)

Grafika: 
Szablony (na czym można wykonać szablon: ściana, torba, ubranie), wiek: 6+
Stemple (z gąbek, sznurków, etc.), wiek: 5+
90 min + 30 min konsultacje

Warsztat 5. (29 PAŹDZIERNIKA)

Formy przestrzenne: 
Makiety (podwórka, pokoju, etc.), wiek: 6 lat+
90 min + 30 min konsultacje

Warsztat 6. (5 LISTOPADA)

Collage, wiek: 5+
Tkanina z liści, wiek: 5+
90 min + 30 min konsultacje


WARSZTAT 7. (12 LISTOPADA) 

Tytuł: Do czego zachęca Zachęta?
Cel: Zapoznanie się z ofertą edukacyjną dużego ośrodka kultury. 
To będzie spotkanie połączone  z wyjściem do Zachęty, Narodowej Galerii Sztuki. Wraz z uczestnikami odwiedzimy dział edukacji, poznamy ofertę edukacyjną. Następnie zwiedzimy z przewodnikiem jedną z aktualnych wystaw i porozmawiamy o tym, jak rozmawiać z dziećmi o sztuce.

120 min.


WARSZTAT 8 i 9 (19, 26 LISTOPADA)

Tytuł: Jestem Animatorem!
Cel: Stworzenie przez uczestników scenariuszy zajęć dopasowanych do grup wiekowych, z którymi będą pracować i zgodnych z programem edukacyjnym.
Na tych spotkaniach uczestnicy będą pracować pod opieka edukatorek i pedagogów nad ich własnymi scenariuszami zajęć. Pedagodzy przybliżą program edukacyjny przedszkoli i szkół podstawowych. Następnie uczestnicy spróbują w grupach samodzielnie napisać scenariusz. Te scenariusze posłużą potem do przeprowadzenia zajęć przez animatorów-seniorów w placówkach, z którymi nawiążemy współpracę i podpiszemy umowy o przeprowadzenie jednorazowych zajęć plastycznych. Uczestnicy zdobędą praktyczna umiejętność pisania scenariusza zajęć, dopracowywania go, określania celów, potrzebnych materiałów, itp.

2 x 90 min. (plus konsultacje po zajęciach)

Zakończenie części warsztatowo-wykładowej projektu Animator+, rozdanie dyplomów uczestnikom, którzy spełnili warunki uczestnictwa.


GRUDZIEŃ - Warsztaty z dziećmi.

Część praktyczna projektu Animator+, czyli zajęcia przeprowadzane przez uczestników w placówkach edukacyjnych (przedszkolach, szkołach, ośrodkach opiekuńczych, świetlicach).

Seniorzy pod opieką prowadzących projekt animatorek, Anny Owsiany i Magdaleny Olasińskiej oraz pedagogów, przeprowadzą samodzielnie warsztat z dziećmi. Taka forma pozwoli na sprawdzenie własnych umiejętności, zdobycie doświadczenia a w przyszłości dalsze samodzielne prowadzenie warsztatów. Zaplanowane są 4 warsztaty, w zależności od chęci i możliwości uczestników projektu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz